Masih ingat lagi dak..???


ZAMAN YG PENUH KE SERONOKKAN..... HUHUHUHUUU.......


ingat tak..,
misi kat skolah masuk kelas dgn list dentist....aku mmg cuak time tu sbb nama aku mmg top 10 lah dlm list..!
Pastu bunyi gigi member kite kene gerudi kat bilik sebelah sbb ada gigi yang berlubang.., kene laa tampal....berdebar jantung time tunggu giliran mmg teramat ler..

Ayah aku buka kedai runcit kt kampung, so aku memang xyah beli menda2 mcm Chickerdis, Mamee , Kum Kum, UFO, O-Ya, Ding Dang chocolate balls yang ada mainan kat dlm die, 'telur' keras warna warni, 'rokok' chewing gum, KIKI Bubble Gum.
tak dilupakan, 'main tikam2'. pehhh aku penah kene tu.Tapi aku beli kat kedai pak ali sbb kedai apak aku memang xjual..pastu balik umah kena marah ngan ayah sbb ayah ckp benda tu mcm berjudi..brbakol bakol kena taklimat.Amik hang!

Aku membesar dgn menonton Transformers, Sailormoon, Thundercats, Woody Woodpecker, Chipmunks n Mickey Mouse...
Not to forget Ninja Turtles, MaskRider, TomatoMan, DragonBallz...
lg satu Gaban...ZZZZ(aku cukop suka smpai terikot2 style rambut gaban tuh)

Berus gigi time waktu rehat kat skolah rendah?
Siap pegang cawan warna-warni kan ...??hehe
mencangkung kat tepi parit a.k.a longkang dgn classmates semua kat seblah.....


Ni sure korang ingat...
program minum susu di skolah. nak galakkan budak2
time tuh minum susu... sekotak 30 sen jek beb...tapi aku tak minum sbb susu bukan feveret aku, cuma syok2 suka beli ja.pastu blk umah simpan dalam peti ais bagi keras. makan baru best time tu sbb rs mcm makan aiskrim.(kak2 aku slalu order kat aku soh beli kat skolah)
Semangkuk mi sup ke, mihun sup ke, 50 sen jek kat kantin.

Cikgu2 kalau nak denda, mesti guna pembaris panjang warna kuning tu.YG SEDEPA tu ,skrg ade lagi ke???
Pukul tapak tangan ... kan ..?

pakai tudung sekolah mesti ade pengerass (plastik or lilin).. budjet lawa la...(member aku ajar guna lilin sapu kat tudung)memang keras beb..!!dah ler muka aku bulat, aduii..lagi nampak cun oo..kahkah2..


bile dah abih exam, main Monopoly la, Donkey la, Happy Family laa dlm class.kat umah main baling selipor (tmpt aku pggil main tuju kasut)..Haa..main batu sambut!!

tapi bunyi loceng laa yang paling best skali. boleh beli aiskrim ngan apek kat luar skola tuh...pastu ada gak abang indon jual sate fishball. ada kuah manis ngan pedas.abg indon tu plak hensem..pehh, lagik suka aku membeli dengan banyaknyerr..!abih duit saku aku.

lagi satu loceng masa nak pegi rehat. tinggal kan keje skolah, jom kita pegi makan. budak2 yg dpt Rancangan Makanan Tambahan (RMT) mesti kluar awal.aku tak dapat tapi teringin punya pasal, bila cikgu tanya sapa2 yang nak, aku memang org pertama yang angkat tangan. bukan sebelah tapi dua2 belah tangan aku angkat sbb teringin beb..!makan free best!

*********

Nah....ini dalam versi bergambar....













korang ingat tak kartun tomatoman..hehe..feveret akuu







Abang Gaban.Aku memang suka rambut dia. stylo la der..!







Satria Baja Hitam..aku suka moto dia.Macam moto Hariken.(1st time paksu aku ajar bwk motor guna motor Hariken dia nih.)








Thunder..thunder..thundercat..!!(selalu tayang time nk maghrib)









Zirapoint..!!aku memang terre ar bab nih sbb aku tinggi beb.
Geng aku pon tinggi2 gak..smpai xkasi 'can' geng lawan nak main balik sbb mmg xsempat smpai turn dorang, kami dh penat nk main dh..kehkeh..jahat siot!








Dengan kuasa bulan, akan menghukummu..!!
Sailormoon beb..aku suka hero bertopeng tuh..!!
agagaga..hensem..!
..

....

......

........

..........

hehe..ni ler zaman2 yg paling best penah aku rasa. Beza betol kn dengan sekarang nih. Apa2 pon itu ler perubahan yang kena kita tempoh kan. Tapi kalo xada yang lama, xada jugak yang baru dek non..hehe..

Comments

Popular Posts