Tuesday, March 20, 2012

Si penjaga server


jam di opis pukol 10.40 pagi..aku baru smpai di opis..mcm biasa, server kena on dulu..then, telefon opis berdering..suara kena maintain releksss dan terus angkat fon.

user: boss u ada?
me: belom jumpa jln ke opis.
user: oo..so i nak tanya u ler, something wrong dgn test server u.
me: hah????? biar betol. i tgh guna server, ok ja nih.(smbil tgn dah rs sejok/cuak dah)
user: i dah byk kali ping, pon still xboleh nk remote la.
me: pelik laa....mmg pelik nih...ada error message ke?ehh pkl brapa u try ping td?
user: pkl 10pg tadi la..
me: oo..i baru ja masok opis,so server i br ja on td..(sambil tersenyom senyom senyom senyooom dan terus gelakkk)

p/s: aku rasa, masa user tu letak fon, mesti dia dok tepok tepok dahi dia..kahkah..

2 comments:

  1. oit.. tetap salah penjaga server , kesian user, tak reti nak masuk ofis awal sikit ke? kihkih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..dey machaa..salah aku pasaipa plak dah.user tu yg agak b*****ng sket.haha.bukannya tak tau opis hour aku kan ikot time india machaa..aiyooo

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Plis kasi ikan aku makan..~