Sunday, March 13, 2011

Beza Cinta, Sayang, Suka Dan MInat~

Korang ingat tak song tat sing by Iwan..lebih kurang cmnih.."aku suka dia mak...aku sayang dia mak..kasih dan rinduku ini, tentunyaaaaaa, untuk si dia....sedalam dalam dalamnya lautan india..lebih..."ewahhh..berdangdut seh..hahaha..tak dak kena mengena pon sbnarnya..hahah..apa2 pon..jom kita vieww entri nih...watch outt..!


Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

4 comments:

  1. cinta kat seseorang yang jauh..huhu~;(

    ReplyDelete
  2. adusss..sadisnyer percintaan sebegitu mawar putih..huhu..

    ReplyDelete
  3. Suka tidak semestinya sayang,
    Sayang tidak semestinya mencintai,
    Mencintai semestinya sayang dan suka. ;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Plis kasi ikan aku makan..~